Dersin Adı | Isı ve Akışkan Mühendisliğine Giriş |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MCE 320 | Güz/Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere akışkanlar mekaniği, hidrolik makinalar, termodinamik ve ısı transferi hakkında temel bilgilerin öğretilmesidir. Hidrolik akışkanlar ve akışkanların seçim teknikleri hakkında bilgi verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında Akışkanlar mekaniğinin temelleri, Momentum ve Mekanik Enerji Denklemleri, Bernoulli Denklemi, Hidrolik Makinalar: Türbin, Termodinamiğin Birinci ve İkinci Kanunu, Isı transferi, İletimle ve Taşınımla ısı taransferi konuları mühendislik uygulama örnekleri ile birlikte anlatılacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Akışkanlar Mekaniğine Giriş, Akışkanlar Statiği | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 11 |
2 | Momentum ve Mekanik Enerji Denklemleri: Momentum Denklemi, Bernoulli Denklemi, Mekanik Enerji Denklemi | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 12 |
3 | İç ve Dış Akış | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 14 |
4 | Benzerlik, Boyut Analizi ve Modelleme | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 13 |
5 | Hidrolik Makinalar: Türbin, Hidrolik Baskı, Hidrolik Akümülatör, Hidrolik güçlendirici, Hidrolik Lift | A Textbook of Fluid Mechanics and Hydraulic Machines – Bölüm 21 |
6 | Hidrolik Akışkanlar: Viskozitenin Önemi, Vizkozimetre, Yağların viskozitesi, Dişli yağları | A Textbook of Fluid Mechanics and Hydraulic Machines – Bölüm 21 |
7 | Ara sınav 1 | |
8 | Termodinamiğe Giriş, Termodinamik Özellikler: Genel Yaklaşımlar, Termodinamik Tabloları, İdeal Gaz Denklemi | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 2 ve 4 |
9 | Termodinamiğin Birinci Kanunu | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 3 |
10 | Termodinamiğin İkinci Kanunu | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 6 |
11 | Ara Sınav 2 | |
12 | Isı Transferine Giriş | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 15 |
13 | İletimle Isı Transferi | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 16 |
14 | Taşınımla Isı Transferi | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer - Bölüm 17 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Introduction to Thermal Systems Engineering: Thermodynamics, Fluid Mechanics, and Heat Transfer, M. J. Moran, H. N. Shapiro, B. R. Munson, D. P. DeWitt, John Wiley and Sons (2003) USA |
Önerilen Okumalar/Materyaller | A Textbook of Fluid Mechanics and Hydraulic Machines, R. K. Bansal, Laxmi Publications, (2004), India |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 15 |
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 65 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 35 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | 32 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | 3 | 3 | |
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 10 | |
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 150 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen bilimleri, matematiğe dayalı fizik, çok değişkenli matematik, türevsel denklemler, istatistik, optimizasyon ve lineer cebir konularında bilgi sahibidir; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | X | ||||
2 | Karmaşık Mekatronik mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | X | ||||
3 | Algılayıcı, eyleyici, kontrol, donanım ve yazılım öğelerine sahip karmaşık bir elektromekanik sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |||||
4 | Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | X | ||||
5 | Mekatronik Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarar, deney yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | X | ||||
6 | Mekatronik Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır; bireysel çalışma sergiler. | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; etkin rapor yazar ve yazılı raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılır talimat verir ve alır. | |||||
8 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. | X | ||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibidir. | X | ||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir; girişimcilik, yenilikçilik hakkında bilinçlidir; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mekatronik Mühendisliği ile ilişkili konularda, bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilgiye erişebilir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler; insanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini Mekatronik Mühendisliği alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest